Om STU – Til samarbejds­partnere

Planer og opfølgning sikrer udviklende STU

Hver STU-retning i Karisefonden har sin egen indholdsplan. Den danner grundlag for de individuelle elevplaner, som eleven selv er med til at udarbejde sammen med sin underviser.

Elevplanen drøftes ved jævnlige trekantsamtaler mellem eleven, STU-underviseren og elevens kontaktpædagog. Den tilpasses løbende efter elevens faglige, sociale og personlige udvikling.

Elevens uddannelsesforløb tilrettelægges kontinuerligt igennem forløbsplanen i tæt samarbejde med eleven og UU-vejlederen. Der arbejdes sideløbende med ressourcepapiret for at skabe bæredygtige overgange for eleven efter endt STU.

Karisefondens STU

Karisefondens STU er helhedspædagogisk organiseret således, at der er tæt sammenhæng mellem uddannelsen og den unges øvrige liv.

Uddannelsen tilrettelægges ud fra den enkelte unges forløbsplan, hvor mål for den unges treårige uddannelse er beskrevet. I forløbsplanen er beskrevet faglige, sociale samt personlige kompetencemål, og eleverne kan i praktikforløb - både internt i en af vores socialøkonomiske virksomheder eller eksternt hos en af vores mange lokale erhvervspartnere - få mulighed for at afprøve potentialer for tilknytning til arbejdsmarkedet.

I Karisefondens STU tager uddannelsen sit afsæt i den unges valg af en af de fire retninger:

Hotel og restauration
IT og medier
Håndværk og ejendom
Butik og kreativitet

STU'en indledes med et 12 ugers afklaringsforløb. Det er igennem hele uddannelsen muligt for den unge at skifte retning.

Medborgerskab og Almindelig Daglig Levevis (ADL) er obligatoriske fag for alle under hele uddannelsen.

Læs mere herunder:

Læs mindre Læs mere

Fakta

16-35-årige med særlige læringsforudsætninger som f.eks. udviklingshæmning, autisme og ADHD.

40.

840 timer pr. år i tre år (inkl. afklaringsforløb, studieture mv.)

Faxe, Næstved, Egedal

Galleri

Billeder fra Karisefonden STU

Få en personlig rundvisning

Ring +45 59 50 58 70 eller udfyld formularen herunder for at aftale en personlig rundvisning.